Bieganie,  Biegi przeszkodowe (OCR),  trening

Od kanapowca do przeszkodowca!

Na blogu zwykłam publikować treści związane głównie z medycyną jednak stwierdziłam, że dziś wykorzystam jego zasięgi do szerzenia aktywności fizycznej (poniekąd jest to ważna działka medycyny gdyż jak wszyscy wiemy sport to zdrowie). Więc jeżeli trafiłeś tutaj bo boli Cie kolano ale zacząłeś od tego artykułu to mam nadzieje, że dzięki niemu znajdziesz motywację aby wyjść na trening i zadbać o swoje zdrowie => spoko będzie też jak przejdziesz do zakładki medycyna sportowa i tam znajdziesz interesujący Cię artykuł o bólu kolana :P.

 

Do rzeczy!

Jeżeli chciałbyś przebiec bieg z przeszkodami ale nigdy nie wiedziałeś jak zabrać się do treningów a jak już zaczynałeś to Twój zapał słabł po 3 dniach (opcjonalnie po 3 minutach) to ten projekt jest właśnie dla Ciebie. Od przyszłego tygodnia przez 2 miesiące na mojego instagrama we wtorki i czwartki będą lądowały treningi!

Treningi będę wrzucać w formie filmiku na IGTV – dzięki czemu będziecie mieć możliwość przewinięcia ich i ćwiczenia razem ze mną :).

Wtorkowy trening będzie bardziej siłowy zaś czwartkowy będzie łączył elementy biegania z treningiem funkcjonalnym. Wszystko będę dla Was nagrywać abyście wiedzieli jak poprawnie wykonywać te ćwiczenia. Ideą tego projektu jest stworzenie dla Was takiego planu, który będziecie mogli wykonać bez żadnego sprzętu i karnetu na siłownie. Dzięki niemu poza sprawnością fizyczną i ogólną poprawą zdrowia zyskacie bazę aby pokonać swój pierwszy Runmagedon.

Plan zakłada też wersje dla ambitnych czyli wtorek i czwartek razem a w niedziele dodatkowe bieganie/truchtanie. To od Was zależy ile czasu poświęcicie na niego, gdyż treningi będą tworzone w taki sposób abyście mogli skalować ich trudność oraz dostosowywać pod siebie ilość czasu jaki poświęcicie na ich wykonanie.

Tak więc do dzieła – przepracujmy wspólnie te dwa miesiące i cieszmy się efektami które przyjdą w maju!.

PS Ubranko na pierwszym zdjęciu to niezawodny Prozis, na drugim testuje leginsy od nich w warunkach ekstremalnych 😀

Rano biegam w białym fartuchu a wieczorem na treningu – zapraszam do mojego medycznosportowego świata. Lekarz => ortopeda in progress.

2 komentarze

  • Jovikoffi

    Biegnę runmageddon we Wrocławiu (już za miesiąc o zgrozo) ale z wielką chęcią będą wykonywała wszystkie ćwiczenia jakie opiszesz. Być może zrobię się kiedyś fajnym dzikiem i pobiegnę jeszcze w tym roku jeszcze jakiś bieg przeszkodowy 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *