Suplementacja

Potas – suplementacja.

Medycznie o suplementacji potasu 👩🏼‍⚕️👉🏻=> potas jest głównym kationem znajdującym się wewnątrz komórek🔥. Odgrywa, obok sodu i chlorków, istotną rolę w zapewnieniu właściwej gospodarki wodno-elektrolitowej w organizmie oraz jest niezbędny do utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej. Bierze on udział w generowaniu impulsów nerwowych, przez co niedobór może mieć negatywny wpływ na kurczliwość mięśnia sercowego oraz osłabienie czynności mięśni szkieletowych i gładkich💪.
Warto pamiętać, że zaburzenia elektrolitowe są przyczyną występowania skurczów w trakcie wysiłku. Za skurcze te odpowiedzialny jest brak nie tylko magnezu ale też właśnie potasu, chloru czy sodu📚. Ważne👊!!! Normalna dieta pokrywa w 100% zapotrzebowanie na potas. Potas da się przedawkować i nie polecam eksperymentów samodzielnych z przyjmowaniem dużych dawek tego pierwiastka. Hiperkaliemia (za dużo potasu) może powodować groźną dla życia arytmie serca😱. Jeśli decydujesz się na suplementację potasem, warto skonsultować się wcześniej z lekarzem lub farmaceutą👩🏼‍⚕️. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do diety produktów bogatych w potas. Ten sposób suplementacji jest najzdrowszy i najbezpieczniejszy. Dużo potasu zawierają np. banany i pomidory. Spoko opcją są też preparaty nawadniające zawierające mieszankę potrzebnych nam elektrolitów. Takim produktem jest np. Litorsal. Dość bezpiecznym wyjściem są też preparaty magnezu wzbogacone o potas, wtedy należy stosować się do zaleceń z ulotki co do ilości suplementu aby nie przegiąć💊.

Rano biegam w białym fartuchu a wieczorem na treningu – zapraszam do mojego medycznosportowego świata. Lekarz => ortopeda in progress.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *