Bieganie,  Suplementacja

Żele energetyczne – czy warto?

Dziś napisze Wam kilka zdań o żelach ?- głównie o tym dlaczego są lepsze niż zwykły baton czekoladowy? i jak powinno się je spożywać ?

Medycznie o żelach węglowodanowych (energetycznych) ??‍⚕️??=> żele są dostarczane w małych, pojedynczych opakowaniach, co czyni je przenośnym paliwem ?. Co ważne – żele składają się z cukrów głównie maltodekstryn. Dlaczego właśnie maltodekstryny, poniewż charakteryzują się szybką przyswajalnością (zbliżoną do glukozy), jednak dzięki większej masie cząsteczkowej niż cukry proste nie wykazują tendencji do tworzenia hiperosmotycznych roztworów i nie zalegają w żołądku. ? Dzięki czemu zyskujemy maksimum energii bez zbędnego obciążania. ?
W zależności od firmy w żelach znajdziemy też elektrolity, zioła, aminokwasy czy witaminy. Zazwyczaj jednak składniki te są w za małej ilości aby mogły wywrzeć realne działanie na nasz organizm.
Czasem żele zawierają kofeinę – zdarza się, że bardzo dużo. ☕️Więc osoby niepijące na co dzień kawy powinny uważać!
ŻEL WĘGLOWODANOWY W PRAKTYCE:
• Większość opakowań z żelem zawiera 100 kalorii lub 25 gramów węglowodanów.
• Spróbuj spożywać od jednego do trzech pakietów co godzinę ćwiczeń. W przełożeniu na biegowe sprawy ??‍♀️- tak ok. co 10km. •Żele należy połykać z 120 do 240 ml wody.? Pamiętajcie też – nigdy nie bierzcie nie wypróbowanych żeli na zawody, nie wiemy jak nasz organizm na nie zareaguje. ?Przed ważnym biegiem warto wcześniej wypróbować żel podczas treningu.
źródło: Amercian College of Sports Medicinie http://www.acsm.org/

Powodzenia na biegach -tych krótkich i tych dłuższych! ????‍♀️

Rano biegam w białym fartuchu a wieczorem na treningu – zapraszam do mojego medycznosportowego świata. Lekarz => ortopeda in progress.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *